18 Haziran 2016 Cumartesi

Atlayın, Belgrad’a gidiyoruz Part II Gitmeden Bilmemiz Gerekenler

HAVAALANI

Havaalanından büyük bir Türk kafilesi ile Belgrad’a geldik. Bildiğiniz üzere Belgrad’da vize uygulaması yok. Ancak uçaktan inerken bir anons geçti pasaportlarımızı hazırlamamız ile ilgili. Daha önceden böyle bir uygulamaya alışık olmadığımız için inene kadar anlam verememiştik. Uçaktan iner inmez sizi kapıda polis arkadaşlar karşılıyor ve herkesin pasaportunu kontrol ediyor. Eğer schengen vizesi daha önce aldıysanız sorun çıkarmıyorlar. Ancak yurt dışı için ilk tercihiniz Belgrad ise neden geldiniz, nerede kalacaksınız gibi gereksiz sorular sorarak pek de “hoş geldin” demiyorlar. Böyle anlamsız yere insanları gerdikten sonra hiçbirşey yapmıyorlar, hepberaber paşa paşa pasaport kontrol noktasına ilerleyip bavullarımızı alıp, çıkıp gidebiliyoruz.

PARA BİRİMİ

Sırbistan para birimi Dinar ve Havaalanı dahil tüm döviz bürolarında fiyat aynı, kimse kimseyi dolandırmaya çalışmıyor. Biz gittiğimizde 1 euro = 122-123 dinardı.

ULAŞIM

İner inmez diğer bir sorun takside yaşadık. Kapıda bir anda bir sürü resmi ve gayrı resmi taksi şöforu beliriyor. Herkes gittikten sonra resmi bir taksiye binmeye karar verdik ve birisi ile pazarlık yaptık. O arkadaş diğerine yönlendirdi,  hadi bakalım bavullarla ordan oraya gittik. Binbir zahmetle gittiğimiz o somurtkan taksici de bize bilet aldınız mı dedi? İlk dakikalar için iyiydi diyemeyeceğim. Hadi bakalım tekrar içeri girdik. Taksicilerin durduğu yerden bilet almak istedik. İlk pazarlık ettiğimiz adamın resmen bizi dolandırmaya çalıştığını öğrendik. Sinirlendik, söylendik ve en sonunda bizdeki Havaşa karşılık gelen fakat aynı konforu sunmayan dolmuşa bindik. Kişi başı 300 Dinar ödedik. 300 deyince bir korkuyor insan J

Buradan çıkan kıssadan hisse Belgrad’da taksilere asla güvenilmiyor. Siz de bizim gibi internet olmadan da kullanabildiğiniz haritalardan indirin ve şarjınız yettiğince gideceğiniz yerlerin km hesabını yapıp taksici ile öyle pazarlık yapın.

Genelde yaya olarak gezmeyi tercih ettik, onun dışında taksi ve tramvay kullandık. Belgrad yürüyerek gezmek için güzel bir şehir. :) Şehri bir uçtan bir uça gezen ücretsiz tramvay gezisi için aşağıdaki Turist Bilgi Merkezine uğramadan geçmeyin.

TURİST BİLGİ MERKEZİ

Yolculuğunuzun başında Knez Mihailova Caddesinde No:4’deki Turist Bilgi Merkezine uğramanızı tavsiye ederim. Ücretli ve ücretsiz pek çok aktiviteden bilgi sahibi olabilirsiniz.

GELENEKSEL İÇKİ

Aslında her ne kadar part I’de değinmiş olsam da Rakia içmeden dönmeyin. Fiyatlar ve çeşitler:

Not: Sokak arası, minnak marketlerde çok daha ucuz.

KONAKLAMA

Konaklamaya gelince biz ilk defa www.airbnb.com sitesini tercih ettik. Kendimize göre merkezi bulduğumuz, şirin eğlenceli bir evi 4 günlüğüne kiraladık. Ev sahibimizi tanımadan sevdik, evinin adını "Casa Ciuk" adı ile siteden bulabilirsiniz. Dolapta bizim için bira, hatta çerez ve meyve bırakmıştı. Mutfakta makarna yapma makinası bile vardı. Kutu gibi ev olması, temiz olmasının yanı sıra merkeze sandığımız kadar yakın değildi ve biraz tadilat gerektiren işleri vardı. Yine de denenebilir bir maceraydı. Ressam ev sahibimizin evinden görüntüler taaa taaaammmm J

Siz daha merkezde kalmak istiyorsanız, Skardarlija ya da Knez Mihailova noktalarını tercih edin.

Benim şimdilik söyleyeceklerim bu kadar, bir sonraki yazıda görüşmek üzere!